Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Harry Potter 10217

Startat av Peewit, 01 Oktober 2010 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 23 December 2010 kl. 20:49
Nu står det pris och release-dag på S@H: 1849 kr och 1 jan.  ;D
Nej vad dyrt :( Hade hoppats på 1500, men sånt fantastiskt set det är så blir det nog köp endå  :)

Skrytsson

Japp, Sverige är ungefär dyrast i världen - som vanligt. Om man orkar vänta någon vecka kommer det säkert finnas i någon tysk eller holländsk BL-butik för runt 1500...

Ras 74

Man kan ju hoppas på att det blir samma som med Winter Bakery att det sänks en aning.
Skadar ju inte. Man tjänar i stort sett 450 på att köpa det i Tyskland eller så nu.
Någon som skall till Tyskland snart??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

colonel

10217 Diagon Alley fås i LEGO Store Köpenhamn til 1399 DKK

Skrytsson

Citat från: colonel skrivet 23 December 2010 kl. 23:52
10217 Diagon Alley fås i LEGO Store Köpenhamn til 1399 DKK

Va? Fusk! 1399 DKK ~ 1693 SEK.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 23 December 2010 kl. 22:14
Man tjänar i stort sett 450 på att köpa det i Tyskland eller så nu.
Någon som skall till Tyskland snart??

Sparar.  ;)

Fredrik

Amen sluta! Ja vill oxå ha en brand store

Skrytsson

1849 kr, hur mycket tar S@H i frakt då?

Skrytsson

WTF, tyska och holländska BL-butiker har den redan  :o

Min senaste leverans från Holland skickades i förrgår och kom idag = endast två arbetsdagar under Postens värsta vecka. Blir svårt att låta bli att köpa med en gång faktiskt...

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 24 December 2010 kl. 02:10WTF, tyska och holländska BL-butiker har den redan  :o

Det är högst märkligt om så är fallet då detta set skall ha världspremiär den 1:e januari.
Ända anledningen jag kan se är att LEGO stores har fått den tidigare och satt ut dom i
butik för tidigt. Eller alternativ två, de BL butikerna gör en rövare.
Sätter ut att dom har dom, men i själva verket så har dom inte det förrän i början av nästa år.
Låt oss säga den 3:dje januari då de kommer hänga på låset på de LEGO stores som finns.
Jag tror på alternativ 2!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shiftaltcmd

Ändå positivt överraskad. Licensset med över 2000 bitar, hade inte blivit förvånad på ett pris närmare 2500.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 24 December 2010 kl. 09:57
Citat från: Skrytsson skrivet 24 December 2010 kl. 02:10WTF, tyska och holländska BL-butiker har den redan  :o

Det är högst märkligt om så är fallet då detta set skall ha världspremiär den 1:e januari.
Ända anledningen jag kan se är att LEGO stores har fått den tidigare och satt ut dom i
butik för tidigt. Eller alternativ två, de BL butikerna gör en rövare.
Sätter ut att dom har dom, men i själva verket så har dom inte det förrän i början av nästa år.

http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=96368

"Ready to ship" brukar man inte skriva om man inte har det i handen, väl?

Mirandir

Om de har fått tag på set redan så skulle det inte förvåna mig om de kommer från Tjeckien. Har för mig att fabriken där läcker som ett såll. Fast det kanske är åtgärdat sedan LEGO återtog kontrollen.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ras 74

Det är det Mirandir.
Men LEGO har haft problem med hela leveranser som försvinner på vägen.

Man borde inte skriva så Skrytsson, men vem vet. Inside connections kanske...
Bara informerade vad jag hört att den definitivt inte skall vara i handel för någon innan
den 1 januari.

Skrytsson

Nu har det kommit upp lite fler som säljer detta set på BL - några skriver att det är "ready to ship 6 jan". Ska nog vänta ett tag, kanske till mitten eller slutet av januari, och sen slå till på ett billigt set från någonstans i centraleuropa. Har man tur kan man säkert spara 3-500 mot att handla på S@H.