Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Harry Potter 10217

Startat av Peewit, 01 Oktober 2010 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Peewit

Missa inte press releasen av nya exclusive settet för Harry Potter idag.. Bilder finns ute men blir officiella senare under dagen.. Settet är inget annat än en MMW för Harry Potter.  ;D

SuperMario

Det ser rätt bra ut...

10217 – Diagon Alley
Ages 14+. 2,025 pieces.
US $149.99 CA $199.99 UK £132.75 DE 149.99 €

Mer info: http://toysnbricks.com/blog/lego-harry-potter-10217-diagon-alley/

Skrytsson

Fantastiskt. Och detta presenteras nu, när alla pengar är lagda på de set som releasades nu vid månadsskiftet.

Carl T

Citat från: Skrytsson skrivet 01 Oktober 2010 kl. 11:40
Fantastiskt. Och detta presenteras nu, när alla pengar är lagda på de set som releasades nu vid månadsskiftet.
Det framgår inte när det egentligen skulle presenterats, men det kan tänkas ha varit först i december. Om det inte går att köpa förrän nästa år har du ett tag på dig att skrapa ihop pengar till det. Fast julen kan ju vara rätt dyr den med...
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Peewit

Citat från: Carl T skrivet 01 Oktober 2010 kl. 12:12
Det framgår inte när det egentligen skulle presenterats, men det kan tänkas ha varit först i december. Om det inte går att köpa förrän nästa år har du ett tag på dig att skrapa ihop pengar till det. Fast julen kan ju vara rätt dyr den med...

Det skulle presenteras idag men kommer att finnas att köpa från och med januari. Settet följer Legos traditon med ett exclusivesläpp i januari. Tidigare år har det varit MMW och imperial flagship.

Mirandir

Om man följer länken så står det Januari 2011 så det är tre månader kvar att skramla ihop pengar på. Skulle tippa att det svenska priset lär ligga runt 1800 - 2000...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ferdik

Wow, snygga hus!! Blir kanske till att köpa detta för att bygga ut min stad istället för tråkigare Public transport 8404  (en stad som iof ligger nerpackad i lådor än så länge, men ändå  :P)

EDIT: Jag kollade närbilder här http://www.flickr.com/photos/toysnbricks/5040496505/in/pool-1416334@N22 Jag köper detta.

Carl T

Citat från: Peewit skrivet 01 Oktober 2010 kl. 13:11
Citat från: Carl T skrivet 01 Oktober 2010 kl. 12:12

Det skulle presenteras idag men kommer att finnas att köpa från och med januari. Settet följer Legos traditon med ett exclusivesläpp i januari. Tidigare år har det varit MMW och imperial flagship.
Ah, och jag ser att information om att presentationen skulle komma senare i dag nu dykt upp på brickset också. Undrar hur bra det är för försäljningen att släppa information tre månader i förväg. Men risken att folk låter bli att handla andra saker under tiden kanske minimeras av att det är jul. Målet måste ju vara att få folk att spendera mer (och rimligen också i jämnare takt om möjligt).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Superkalle

Vad jag förstått har LEGO ville inte att informationen om detta set inte skulle släppas före kl. 17 idag. Varför vet jag inte. Det är därför inte sajter som BrothersBrick, Brickset eller Eurobricks släppt denna info ännu. Tydligen har det läckt ut ändå - sånt är livet.

SuperMario

Citat från: superkalle10 skrivet 01 Oktober 2010 kl. 16:17Tydligen har det läckt ut ändå - sånt är livet.
Redan igår (30/9) kom det ut info...

Peewit

Japp nu är ju bilderna "officiellt" släppta också. Om nån missat det så finns de högupplösta bilderna här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=47003

Jag får erkänna att jag faktiskt är lite besviken. Det är jättesnygga hus och allting så som set har jag egentligen inget att klaga på men jag hade hoppats på något som skulle kunna moddas eller innehålla bra delar för mina medeltida byggen... men husen består till väldigt stor del av "moderna" fönsterelement...

Så det blir nog inget januari-exclusive set för mig i år.. Kanske lika bra det, jag har tre av MMW och ett flagship från förra året.. Från Harry-Potter serien kommer jag nog bara köpa hogwartz. även om det får vänta tills nästa gång jag är utomlands. Licenssetten är ju så galet dyra i sverige...

Skrytsson

Lego exclusive. Då blir det väl till att hitta någon europeisk BrickLink-butik en liten bit in i Januari när det finns så passa många ute på marknaden att konkurrensen och prispressandet hunnit komma igång. Detta är vad förnuftet säger. Förmodligen kommer det inte gå att avstå utan köpas samma dag den kommer ut. Precis som folk på både Eurobricks och Brickset har nämnt i kommentarsfältet - detta set är ett av Legos bästa någonsin. Färgtemat, byggnaderna, figurerna. I mina ögon finns det inget att klaga på. Inget.

Peewit

Skrytsson

Skrytsson

Nu står det pris och release-dag på S@H: 1849 kr och 1 jan.  ;D