LEGO Ideas 21302 The Big Bang Theory

Startat av Kvarnbacka, 30 Juli 2015 kl. 21:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobhol

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Augusti 2015 kl. 23:10
Jag fick Winter Soldier och Friends Red Carpet.

Samma sak för min del också, båda två.

BeardedNerd

Eftersom Winter Soldier tillhörde Helicarrier tidigare skulle jag tro att de helt enkelt hade ett gäng över, och att nu när BBT/Scooby Doo/Minecraft släpptes på en gång så gick de åt mycket snabbare.

Pa cop

Har samma problem, fick en lego friends istället för winter soldier. Har en fråga också, jag vill ha fler än ett set och det är en limit, är limiten bara för ordrar eller är det en ett set per konto? Har lyckats beställa två stycken batmobile utan problem tidigare.

andreaseldh

Citat från: Pa cop skrivet 02 Augusti 2015 kl. 17:43
Har en fråga också, jag vill ha fler än ett set och det är en limit, är limiten bara för ordrar eller är det en ett set per konto? Har lyckats beställa två stycken batmobile utan problem tidigare.

Jag råkade ut för det när jag gjorde en stor beställning på Bricks & Pieces, man får maximalt beställa 200 st. av varje bit. Jag löste det enkelt genom att göra en ny beställning så fort den första hade skickats från Lego. Jag vågade inte göra den andra beställningen tidigare än så, men prova gärna du och se vad som händer.

Ashman

Funderar lite på det här setet, men då borde jag se serien först :) Är den värd att se? Vet ni om den ligger på nån stream-tjänst eller är det dvd som gäller?

Risgrynsgrot

Citat från: Ashman skrivet 04 Augusti 2015 kl. 15:56
Funderar lite på det här setet, men då borde jag se serien först :) Är den värd att se? Vet ni om den ligger på nån stream-tjänst eller är det dvd som gäller?
Nej. Serien är oerhört tråkig, med platta stereotypiska karaktärer och plågsamma refenser och tråkiga "skämt". Det som drar allt över gränsen är det hysteriska inspelade skrattet som de tycks köra efter varje mening karaktärerna säger.

Jag är väl dock i minoritet men jag tycker serien är oerhört överskattad.

AndersI

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 Augusti 2015 kl. 16:02det hysteriska inspelade skrattet

Sånt räcker som anledning att inte titta. Jag föredrar att bestämma själv vad jag tycker är roligt...

Skafte

Man får tycka vad man vill, jag tycker den är väldigt bra. Som i förhandsbokar DVD-boxen säsong efter säsong-bra. Skratten är livepublik, men det spelar väl mindre skillnad.

MartinAberg

Citat från: AndersI skrivet 04 Augusti 2015 kl. 16:19
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 Augusti 2015 kl. 16:02det hysteriska inspelade skrattet

Sånt räcker som anledning att inte titta. Jag föredrar att bestämma själv vad jag tycker är roligt...
Är det skratt med?
Troligtvis har jag aldrig hört det eftersom jag själv asgarvat  ;D

Nu är setet skickat iaf :)

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 Augusti 2015 kl. 16:02
Nej. Serien är oerhört tråkig, med platta stereotypiska karaktärer och plågsamma refenser och tråkiga "skämt". Det som drar allt över gränsen är det hysteriska inspelade skrattet som de tycks köra efter varje mening karaktärerna säger.

Troligtvis tillhör du minoriteten ja, men någon måste göra det!  :D  ;) ::) :P :-*
Vad gillar du för serier i vanliga fall? (om jag får lov att fråga)

Risgrynsgrot

Citat från: MartinAberg skrivet 04 Augusti 2015 kl. 17:38
Troligtvis tillhör du minoriteten ja, men någon måste göra det!  :D  ;) ::) :P :-*
Vad gillar du för serier i vanliga fall? (om jag får lov att fråga)
När det gäller Komedi så är väl Pang i Bygget svårslaget.. Annars så gillar jag South Park, Parks and Recreations, New Girl och Bob's Burgers.. mm

För att inte vara helt off-topic så får jag säga att setet är ganska fint med roliga bitar och bra-å-ha minifigur-bitar som ganska troligen aldrig kommer släppas igen. Synd att det är lite för dyrt för min smak.  :)

Ashman

Hehe lite blandade omdömen minst sagt. Får köpa en säsong och utvärdera :) Tills vidare beställde jag ett Ghostbusters-set, den har jag iaf sett oräkneliga gånger och har nog bestämt mig för att inte förstöra min barndoms storfilm genom att återse den utanför 80-talet  :D :D

Studley Heinsbergen

/.../ Jag är väl dock i minoritet men jag tycker serien är oerhört överskattad.

Minoritet, säkert, men du är inte ensam. :) Själv vänder jag mig till (de tre första säsongerna av) Community för nördtillvänd tv-underhållning.

Ashman

Det var inte meningen att förstöra den här tråden. För oss som älskar serier så startade jag en ny tråd :)

http://www.swebrick.se/index.php?topic=8854.msg165708#msg165708

andreaseldh

Jag känner mig tvungen att informera om att serien spelas in inför en live-publik. Jag är visst lika plågsamt stereotyp som karaktärerna...

Memmla

Ugh, grubblat fram och tillbaka men slutade med att jag beställde det.  ::) Skulle antagligen bara ångrat mig om den sålde slut och jag inte köpte någon eftersom jag faktiskt gillar serien.