Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

polarforskning 2014

Startat av shutter, 20 Februari 2014 kl. 18:03

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Kul tema i färgschema som påminner om coastguard ;)

Edit: lag till bild från hårddisk då Brickshelf ballat ur.

o0ger

Ja, jag gillar verkligen detta tema. Jag har alltid gillat polarforskning av någon outgrundlig anledning. Var väldigt fascinerad av Arctic Rescue på den tiden då det begav sig.

Några nya delar kan man se. Huskies tex och så de nya skidorna som verkar sitta på var och varannat set. En del gamla delar som inte funnits i orange tidigare också. Tex 98280 och 4863. Och såklart de stora stenkloten i trans light blue.

Jag försöker tänka ut om jag kan behöva mycket orange i framtiden så jag kan försvara för mig själv att köpa hela det här temat.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Blir nog att köpa AT-ATen, Snowspeedern och ett gäng såna här sets och leka lite.

Bara jag som tänkte på detta när jag såg fordonet med larvfötter? http://www.youtube.com/watch?v=meU2gAU7Xss

Gideon

Såg detta på LW, kul tema! Jag älskade Ice Planet när jag var barn :)
Är dock osäker på om jag kommer köpa dessa set, men isbjörnen och ett rejält hundspann med huskys är ett givet köp!

shutter

Precis som o0ger så gillar jag detta tema och "suktade" efter Arctic Rescue som tonåring. LEGO City har haft polartema tidigare också vad jag vet men det var nog under min "dark age". Jag gillar äventyr i allmänhet och hundspann i synnerhet, vilket jag har kört mycket under en två veckors praktik i Åre. Pistmaskin och snöskoter har jag åkt när jag jobbade på Narviksfjället så några givna köp blir det. Polarforskningsfartyget tycker jag LEGO lyckats bra med ;D

Teabox

Tilltalas också av tema. Har den där idylliska upptäckarglädjen som de gamla rymdseten hade.

shutter

Och här kommer bilden på "pistmaskinen" ;)

Ferdik

Nice tema!

När jag ser detta tänker jag, som så många gånger förr, att det vore sjysst med ett skidtema. Fungerande lift, pistmaskin, snöskotrar, värmestuga med afterski där en DJ spelar på terassen. Släng in en brunbjörn också för lite action.

ÖBON

Citat från: Ferdik skrivet 23 Februari 2014 kl. 08:16
Nice tema!

När jag ser detta tänker jag, som så många gånger förr, att det vore sjysst med ett skidtema. Fungerande lift, pistmaskin, snöskotrar, värmestuga med afterski där en DJ spelar på terassen. Släng in en brunbjörn också för lite action.

Jag skulle också gilla ett skidtema - har just nu ett vintertema uppbyggt i mitt soffbord av glas-, men saknar just de detaljerna.

Det är klart att man kan MOC: a ihop något, men ibland skulle det vara roligt om LEGO kom med lite nya ideer än variationer på polis och brandkårs temat..

Jag vet att kundkretsen kan vara lite snäv, men då går det ju att använda sig av LEGO: s S@H sida, som man gör med en del set...

Min dröm vore ett ölbryggeri eller whiskeydestilleri i Creator serien ;D
Man kan aldrig ha för mycket LEGO:-)....

ÖBON

Citat från: Teabox skrivet 21 Februari 2014 kl. 08:07
Tilltalas också av tema. Har den där idylliska upptäckarglädjen som de gamla rymdseten hade.

Jag får också härliga Classic Space vibbar av den här serien  ;D

Tycker att byggsatserna är grymt snygga, och mycket mer genomtänkta än förra gången...

Jag kommer nog att införskaffa ett par av dessa seten också
Man kan aldrig ha för mycket LEGO:-)....

shutter

:D

Cakeman

Det får väl bli en släde i alla fall. Kul att se en ordentlig bas också, det är inte enbart fordon.

Studley Heinsbergen

Oh, nice! Riktigt fint, och som Teabox skriver, verkligen drypande av upptäckarglädje. Det här lär inhandlas till mina ungar (och kanske till mig). Och det kanske allra bästa med detta tema är att det blir en smal sak att sätta ihop sitt eget LEGO The Thing. :)

Mirandir

Visst är det nya fönsterbitar som sitter på sidan om båtens brygga?
Legobloggen: http://legobloggen.com

o0ger

Citat från: Mirandir skrivet 24 Februari 2014 kl. 09:44
Visst är det nya fönsterbitar som sitter på sidan om båtens brygga?

Ja. Intressant! Det ser ut att vara en vinklad "glas"-bit.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!