Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Star Wars 2014

Startat av mordatre, 13 Augusti 2013 kl. 06:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe

Då finns sommarsetten i Sverige. Stod just å fingra på Cantinan för 899 på lekplaneten men får Bricklinka de viktigaste figurerna..höga priser överlag..

Risgrynsgrot

Skoja inte, Br hade också fått in nya set, 449 för snowspeedern och 699 för b-wing.. >:(

Odidoma

Generellt så brukar jag inte fastna för star wars men tycker att dem har flera bra set i den här vågen, kanske blir något.

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 30 Maj 2014 kl. 14:08
Generellt så brukar jag inte fastna för star wars men tycker att dem har flera bra set i den här vågen, kanske blir något.
Var och tittade på dom idag, kantinan, AT'n, Snowspeedern, som sagt många fina nay set!

krabban100

699 för cantinan i Ullared! 349 för snowspeeder. Hade även de andra nya setten. Nu när Hiko.se tar rekommenderat butikspris är nog GK's billigast!

dalle

Mycket tyder på att Slave I vill bli nästa UCS och att den kommer senare i år. :)

Roger Brickjet

Den här dockningsfunktionen hade jag missat...hade egentligen inte tänkte köpa The Ghost, bara Phantom men nu blev jag ändå lite sugen :)

mechamike

Citat från: dalle skrivet 02 Juni 2014 kl. 21:23
Mycket tyder på att Slave I vill bli nästa UCS och att den kommer senare i år. :)

Jo.. det ryktet har börjat gå lite överallt.. man kan ju hoppas det är sant ::)

Nått som inte är så kul är priserna på de nya SW set'en

• B-vingen 448 bitar S@H pris 699:- ,ouch!! 1.56 kr biten!!
  • Snowspeeder 279 bitar för 449:- på S@H  1,6 kr biten!
  • Cantinan 616 bitar för 899 på S@H blir 1,46 kr biten..  billigast av de set jag vill ha..

Citat från: krabban100 skrivet 30 Maj 2014 kl. 22:09
699 för cantinan i Ullared! 349 för snowspeeder. Hade även de andra nya setten. Nu när Hiko.se tar rekommenderat butikspris är nog GK's billigast!

Ah.. då kan jag handla i shop.swebrick.se utan att blinka.. gött!

humlan

Jag impulsköpte B-wingen när jag var på Legocenter för första gången, måste säga att den var både kul att bygga och själva B-wingen i sig själv växte i mina ögon. Den har alltid varit lite av en ful ankunge typ, men denna legovariant var mycket trevlig.

Och nu har jag hela flottan :P A, B, X och Y-winge på bokhyllan.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

mechamike

Landspeeder trooper 8092-1,  Droid escape trooper 9490-1  Cantina trooper 75052-1

Måste säga att jag älskar Cantina set'et.. MEN jag är inte helt nöjd med de nya Sandtropperna.. speciellt inte trycket på benen som ser förstorat och avhugget ut jämfört med de gamla trycket!

mechamike

+ att den är helt brun
- att den är mindre

shutter

Citat- att den är mindre
Känns lite midi-scale ;)

KevinD

Fick den nya AT-AT:n i förelsedagspresent, väldigt trevlig att bygga ihop för någon som inte byggt Lego på åratal.
Står att den ska komma i augusti men jag har den hos mig nu iallafall: http://lego.wikia.com/wiki/75054_AT-AT

Snowtroopersgubbarna har någon form av tygbit runt sina höfter, en kjol kanske :)
Följer med fem gubbar totalt men två är lika dana och den tredje snowtroopern (commandern) skiljer bara lite på färgerna mot de andra två.

Bifogar en lite halvdålig mobilbyggbild.

Risgrynsgrot

Ja, AT-AT:n är trevlig, riktigt kul bygge och maffigt slutresultat..

Den som inte är förblindad kan lätt se att det är den bästa hitills! Riktigt stabil är den också, jag fick min att stå "på händer" relativt enkelt

sandpeople

SPOILERALERT!!!

Nu kanske jag sabbar din Jul, så fortsätt läsa på egen risk. :)

Årets Julkalender verkar innehålla ett par intressanta figurer. Bland annat General Rieekan som tidigare bara fanns i 75014 Battle of Hoth. Även en X-wing-pilot med printade ben, en supersnygg Tie-Fighter pilot, en unik astromech droid och nya snowtroopern! :) Darth i santa-suit känns som en given lucka 24.  8)
Bild finns på:
http://brickset.com/sets/75056-1/Advent-Calendar
Och ett gäng närbilder finns på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=hVytPjgpAdc