The Lego movie sets winter 2013

Startat av swestar, 24 Juli 2013 kl. 00:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

ja då är väl superlim helt accepterat då, fast lego har väl limmat egna modeller sen urminnes tider, fast inte på det viset kanske...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Vi får åtminstone ett set med Metalbeard.  ;D

mordatre

De två minsta seten ser intressanta ut.

Alyx Wyldstyle´s luva ser fräck ut. Och robotsheriffens mustach.

Övriga set är lite för överdrivna och har tråkiga bitar.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Jag gillar dem! Kul också att de flesta set tydligen ska ha en "two-in-one" funktion, att man kan göra två modeller (t ex att man både kan bygga glassflygplanet som ett sådant, men även som en vanlig glassbil)

BeardedNerd

Bilder på eventuella kommande set från en amerikansk katalog:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=95026093&postcount=3205

Rymdskeppet ser strålande ut, och vore en perfekt plats att placera alla mina neo-rymdfigurer, även om jag inte har en rymddisplay i övrigt. Piratskeppet ser väldigt märkligt ut, vilket i och för sig passar med filmens set i övrigt, och om den där jätten produceras så är det högst troligt seriens dyraste set runt 2000 kronorsnivån.

AndersI

mordatre

Citat från: BeardedNerd skrivet 28 December 2013 kl. 11:47
Bilder på eventuella kommande set från en amerikansk katalog:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=95026093&postcount=3205

Rymdskeppet ser strålande ut, och vore en perfekt plats att placera alla mina neo-rymdfigurer, även om jag inte har en rymddisplay i övrigt. Piratskeppet ser väldigt märkligt ut, vilket i och för sig passar med filmens set i övrigt, och om den där jätten produceras så är det högst troligt seriens dyraste set runt 2000 kronorsnivån.

De där seten såg betydligt mer genomtänkta och säljbara än de vi sett hittills. Benny´s rymdskepp borde "flyga" av hyllorna om det kommer till butikerna.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

BeardedNerd

Det kan ju visserligen vara bara fysiska kopior av seten från filmen (eftersom allt är konstruerat i fungerande Lego), så vi får väl se.

Risgrynsgrot

Nää. Med tanke på att det bara är set som kommit ut/kommer komma ut så är jag 99 % säker på att piratskeppet är på g. Underbart!

Record

Har inte så bra koll på detta, men är det den enda bilden som figurerar med piratskeppet på?
Det ser hur coolt ut som helst man vill att det skall göra, i övrigt tycker jag det är ett ganska roligt "tema" många utfreakade byggen, bra mycket roligare än den årliga brandstationen vart 3 år :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Mirandir

Var förtjust i det där rymdskeppet. Men nu observerade jag att Benny ser ut att ha en classic space hjälm som faktiskt ser ut som en sån!  :o
Legobloggen: http://legobloggen.com

BeardedNerd

Det verkar dock som om det finns en färdiggjuten trasig del i det, vilket liksom förtar charmen med det.

Megabluck

Citat från: BeardedNerd skrivet 28 December 2013 kl. 19:53
Det verkar dock som om det finns en färdiggjuten trasig del i det, vilket liksom förtar charmen med det.

Ändå så är den trasiga hjälmen en del av karaktärens design, men jag kan förstå de som blir besvikna.