Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Lordflintstone skrivet 19 Juni 2016 kl. 19:50
Hitta denna i bland backen. Inget nummer i.
Skulle kunna grebbla med sådana.
Den kan man säkert göra en del kul med om man har den i rätt mängd. x351
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Silence101

Du har en: x351  :)
Fast det fick du svar på precis innan :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Lordflintstone

Tack! Fan vad ni är snabba!
Imponerad varje gång.

andreaseldh

Biten tillverkades mellan 2002 och 2003. Dubbelt så många år som de musikinstrument som Claes Eriksson brukar spela på. Spola fram 56 minuter.

Nickexs

Hejsan!

När jag gick igenom min gamla legolåda, hitta jag en stor brun kloss, som rymmer ett batteri. Man skruvar bort locket för att få i batteriet, och det finns en knapp. En liten klisterlapp på den visar ett litet tåg.
Men på plopparna står det bara "B" och inte lego.
Nån som vet vad det kan vara för tillverkare, och vilkeg set den kan ha använts i?

Magnus den store

Gissar på Byggis, men jag vet inte. En bild kanske hjälper någon att hjälpa.

lindyhep

B brukar det stå på Megabloks-bitar har jag för mig.

Magnus den store

Citat från: lindyhep skrivet 21 Juni 2016 kl. 22:55
B brukar det stå på Megabloks-bitar har jag för mig.
På mina gamla Mega Bloks stod det Mega Bloks i en cirkel mellan studsen. Knopparna var helt släta.

Myko

B är Byggis. Stor brun batterilåda låter som att den kommer från Byggis Jurassic Park set:

Varför det sitter ett tågklistermärke på vågar jag inte spekulera i.

byStfn

En fråga om bit 6002. Har den anti-studs på insidan av glaset? Ser inte ut så varken i LDD eller Ldraw men jag litar inte på dessa transparenta bitarna då jag stött på många som är felaktiga i LDD.

Myko

byStfn

BeO

Hej! Jag skulle behöva hjälp med att identifiera innehållet i en vit pappask, ni vet dom där som robes, gummiband o dyl levereras i. Jag fick fel ask till min . Det skulle finnas två askar med blå gummiband men jag fick bara en sådan ask. Den andra asken innehåller något brunt tyg och har nummer 6147572 printat på utsidan. Jag lyckas inte hitta detta nummer hos Bricklink eller Lego.se, så kollar med er om ni kanske känner igen detta nummer :)

Vore kul att kunna identifiera delen utan att öppna asken.

sjerdna

Är dekalen på den gula torson officiell? Eller är det bara någon som är väldigt skicklig och har en bra skrivare?
Jag hittar den i.a.f. inte på BL.

#Andreas

Stigge72

Citat från: BeO skrivet 01 Augusti 2016 kl. 17:39
Hej! Jag skulle behöva hjälp med att identifiera innehållet i en vit pappask, ni vet dom där som robes, gummiband o dyl levereras i. Jag fick fel ask till min . Det skulle finnas två askar med blå gummiband men jag fick bara en sådan ask. Den andra asken innehåller något brunt tyg och har nummer 6147572 printat på utsidan. Jag lyckas inte hitta detta nummer hos Bricklink eller Lego.se, så kollar med er om ni kanske känner igen detta nummer :)

Vore kul att kunna identifiera delen utan att öppna asken.
Det faktum att det är brunt tyg, tycker jag tyder på att det är någon form av mantel. Tyvärr kan jag inte vara mer specifik.