Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Idag har jag byggt . Ett snyggt skepp, men lite enformigt att bygga alla vingar (8 st snarlika...). Är trots allt nöjd med slutresultatet.

humlan

Citat från: Peter S skrivet 13 Juli 2014 kl. 17:28
Idag har jag byggt . Ett snyggt skepp, men lite enformigt att bygga alla vingar (8 st snarlika...). Är trots allt nöjd med slutresultatet.

var den som slutligen tog mig ut ur The Dark Ages :P Rätt snygg modell, lik förlagan men tyvärr lite väl liten.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Peter S

Citat från: humlan skrivet 14 Juli 2014 kl. 00:40
Citat från: Peter S skrivet 13 Juli 2014 kl. 17:28

var den som slutligen tog mig ut ur The Dark Ages :P Rätt snygg modell, lik förlagan men tyvärr lite väl liten.
Den har haft ungefär samma effekt på mig. Men även om den är liten så är utseendet mycket bra. Och klossarna sitter tätt så den är kompakt. Tyvärr blir den lite svårflugen pga detta. Men när man ser andra skepp med massor av bitar så förstår man att alla inte tycker att man måste kunna flyga med sina skepp...
Här är en till som tycker den var lite liten (i förhållande till sitt pris), men kolla vilket fint sällskap den fått! http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=71981
och . Måste kanske börja leta efter dem också...

Skafte

Jag har ägnat de senaste två kvällarna med att bygga , den nya versionen av UCS X-Wing. Det var ju de stora SW-seten som drog in mig i Legoträsket för snart tio år sedan, och eftersom jag samlat på mig alla UCS hittills kändes det som jag verkligen ville ha den här också, även om från 2000 på alla sätt fortfarande flyger i täten av rebellernas flotta... Jag köpte den i våras när s@h sålde den 10% billigare runt fjärde maj.

Fantastiskt bygge, som det brukar vara med UCS. Har bara satt fast klistermärket på infoskylten, jag tycker inte detaljerna som de andra tillför är tillräckliga för att motivera basslet och svordomarna när de hamnar snett...

Om ni vill se bilder finns en (som vanligt) oerhört detaljerad recension på Eurobricks av Rufus, komplett med jämförelser med 7191:

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=82056

ByggareDan

Byggde den lilla söta Chima krokodilen som legat i mitt bra att ha extra lager ett tag nu och mognat till.
Finfina olivebitar som man får hitta på något med sen.

/ByggareDan

martinator

EN styck LEGO City 60059, Timmerbil...
Eftersom stockarna var ett skämt (dåligt kvistade dessutom - vilket ger fett prisavdrag vid inmätning) så gick jag lös på kommunens rishög. Fixade en mer verklighetstrogen välta - av Hassel om någon nu undrar.

/m

Hassel

Citat från: martinator skrivet 18 Juli 2014 kl. 15:33
EN styck LEGO City 60059, Timmerbil...
Eftersom stockarna var ett skämt (dåligt kvistade dessutom - vilket ger fett prisavdrag vid inmätning) så gick jag lös på kommunens rishög. Fixade en mer verklighetstrogen välta - av Hassel om någon nu undrar.

o.O

humlan

Har börjat!  ;D

Peter S

Jag anar vad det ska bli... Snyggt med spiralhäftning.

martinator

Citat från: Peter S skrivet 20 Juli 2014 kl. 23:37
Jag anar vad det ska bli... Min är fortfarande ouppackad. Snyggt med spiralhäftning.
Wire-O-bindning... Inte spiral  ;) Yrkesskadad som  få  :o

humlan

Blev klar!

ByggareDan

Blev ju snyggt!
Är ju nu ännu mera avundsjuk   :-[.
Vill ju ha en egen o Swooscha runt med  :)
Blir till och börja spara pengar för min del.

/ByggareDan

Tunguska

Byggde ihop Cloud Cuckoo Palace - under aftonen. Många bitar i nya glada färger till min LEGO-kollektion.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Magnus den store

PostNord lämnade nyss en låda Exo Suits. Har sprättat upp första boxen och kommit till sidan 22 i instruktionsboken - minifigurerna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnusengstrom

Citat från: Magnus den store skrivet 05 Augusti 2014 kl. 10:54
PostNord lämnade nyss en låda Exo Suits. Har sprättat upp första boxen och kommit till sidan 22 i instruktionsboken - minifigurerna.

Grattis. Min är backordered. :(