Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Skafte skrivet 30 November 2020 kl. 21:52
Jag tänkte detsamma när jag bygget färdigt idag. 91 extrabitar - och då är det bara en av varje!

Konstigt nog fick jag en 2x4 tile i DBG istället för en plate 1x6 i md nougat i påse 6.

Är inte det anmärkningsvärt många extra bitar på ett så få antal bitar i setet?
Jag kanske redan har svaret, det kommer ann på att det är många små element i setet
Friskt satsat, hälften vunnet..

andreaseldh

Citat från: Anders67 skrivet 30 November 2020 kl. 21:55
Tror du att LEGO nu får ta fram en ny dekal till settet?

Blir det spoilervarning om jag frågar om ett förtydligande?

ColA

Corpset

Jag och maken slöbygger 1-2 påsar om dagen, så igår byggde vi påse 6 och 7 av Treehouse.

Både roligt och sjukt frustrerande, då jag är färgblind, och inte ser skillnad på mörkgrönt, mörkbrunt och den vanliga brunfärgen... :)

Eriol

Byggde . Eller försökte i alla fall. Hittade inte de tre blå stolarna och två av landningsställen och orkade inte leta efter figurerna. Trevligt litet flygplan i alla fall, men jag minns att när jag var liten tyckte jag det var värdelöst med så mycket specialbitar eftersom det knappt gick att bygga något annat än flygplan av dem...

cyberwilma

Vinterlegot kom fram i helgen så nu är det tågstationens tur att byggas till och få fyra väggar.

Edit: Det fick bli en taklös, lekbar variant men jag är ganska nöjd ändå. Det ser ut ungefär som den byggnad jag tycker den officiella fasaden hintar om.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

andreaseldh

Slipskämpe . Fortsättning följer...

Jesperrydhog

Den hära Lego city bagi sand och snöplogs brandbilen.

Jesperrydhog

Nu  idag har jag byggt upp lego city set .

Bokeslundsparken

Har äntligen byggt en av mina som legat och mognat i nästan två år!

tillevinken

hittade denna lilla lådan ligga helt själv på Ica Maxis hyllor, så den fick följa med hem och bli byggd idag :)
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

humlan

Går framåt  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Eriol

Grävde vidare i lådan med barndomslego och insåg att det fanns en nästan komplett samling av brevbärar-set från 80-talet. Byggde (med viss hjälp av dottern) ihop och från 1982 samt från 1984. Alla dekaler satt kvar på rätt bitar (men kanske inte helt rakt och centrerat) och det enda som saknas är den gråa basplattan till postkontoret (ersatt av en vägplatta från samma tidsperiod) och möjligen någon enstaka brev-tile.

tillevinken

Citat från: humlan skrivet 30 December 2020 kl. 02:04
Går framåt  8)

#inteallsavundsjuk 

hoppas du lägger upp fler bilder under processen :D
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

JonKlarstrom

Efter två pass så blev för några timmar sen min färdig. Donade motor och hubb, och fick igång powered up appen. Men fatta föga, så måste nog studera in mig på den. Men fick motorn att dra upp vagnarna för en färd ned och sen upp igen... igen... igen...

Sen ska jag bekanta mig med nya vägplattorna snart.
Är inte ett dugg fyndig idag.