Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Har ägnat självisoleringen åt att se Doctor Who, så självklart byggde jag . Och den är större på insidan!

Jesperrydhog

Så här blev den nu när den är färdig byggd Lego City elitpolisen med konstapel Duke och tjuven Clara från Lego City Adveder. Lego City set med Både poliskontapel Duke och tjuven Clara.

Jesperrydhog

Nu har man byggt upp Lego City set . Lego City elitpolis polishelikopter.

Jesperrydhog

Den hära är byggd idag Lego Hidden side.

Jesperrydhog

Det här är då ett annat elitpolis. Lego City set

ColA

Knåpa ihop

Jag blir lika glad varje gång jag bygger en BH att dom i varje figur har med en/fler bricks i bright pink i mitten  :P

janhansson

Jag fick hem lite grejer och kunde fortsätta fixa till mitt gamla godståg.
Idag kom turen til loket som har fått dörrar+1*2-klossen fram utbytta mot delar med klistermärken som sitter rakt.
Har även satt dit nya trainrim (alla utom en hade fallit sönder, och den sista var inte mycket bättre).

I samma paket fanns även ett par piratset. En (som dottern kom och ville ha - och fick.) och en som jag byggde själv.

janhansson

Har nu byggt Hamburgerbaren från 1983, och bärgningsbilen från 1981 (Ett set som ovanligt nog inte innehåller någon minifigur).

Jesperrydhog

Detta här Lego City set . och den gråa grund plattan set . Av min syster på födelsedagen.

AndersI

B-modellen till

Magnus den store

Byggde följande set idag: , , , och .

Som så många gånger förr när jag bygger set, så blir det massa bitar över. Packade allt överblivet i påsar för framtida sortering.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Och idag blev det B-modellen till . Ett riktigt pilligt bygge, där jag på slutet upptäckte att jag gjort fel 30 sidor tidigare. Lyckligtvis gick det att åtgärda med lite grovt våld, i stället för att plocka ned halva modellen...

CopMike

Det blev en , trevligt BHs bygge :)!
Reflekterar dock över att som många andra så har TLG lyckats antingen namnge BHn fel eller så packade de ner fel bitar, instruktioner samt layout/bild. Frankenstein är fortfarande skaparen av monstret, och inte själva monstret ;)!

andreaseldh

Vad ger man sig själv i 49-årspresent en vecka för tidigt? Jo, ett nytvättat set ...

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Oktober 2020 kl. 10:07
Vad ger man sig själv i 49-årspresent en vecka för tidigt? Jo, ett nytvättat set ...

... !