Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Citat från: andreaseldh skrivet 13 September 2016 kl. 22:41
Och om du köper 5 eller 6 stycken, så kan du bygga hela parlamentsbyggnaden ;)
Bra tänkt.
Jag var inne på det men just som jag skulle beställa insåg jag att det blir ju väldigt många klocktorn över.
Så jag avbröt enbart därför  ;)

Emma

Jag köpte tre bläckfiskar när jag var uppe i Skellefteå. Nu på morgonen byggde jag och Bjuna (ena barnet) en av askarna..

Återstår att se när och om jag får för mig att bygga något med undervattenstema.

Pekblom

Efter att jag blev inspirerad av mortil:s bygge har jag lovar mig själv att avslutat lite pågående byggen innan jag drar i gång något annat.
Så jag byggde klart Bucket-wheel excavator .
Eller klart och klart. Struntade i sista påsarna (nr8) eftersom det bara är kosmetika.
Inte så speciellt imponerande slutprodukt. För långa transmissioner ger svag och svajig funktion. Men många roliga och bra bitar är det.

Ashman

Citat från: Pekblom skrivet 13 September 2016 kl. 22:18
Citat från: Ashman skrivet 13 September 2016 kl. 22:11
BigBen

Hur är bygget annars?  Roligt? Snyggt? Värt att köpa? Jag har funderingar på att köpa antingen det, tower bridge eller operahuset, men vet inte riktigt.

Det var väldigt många små bitar. kul om man gillar att pilla med små bitar. riktigt snyggt och imponerar säkert på mugglare ;-)
summa kardemumma = rekomenderas.
[/quote]

Tack. då ska jag överväga detta setet. Samtidigt känns operahuset lite mer spektakulärt, så kanske tar jag det istället :)

Nybohov Creation Ltd.

I ett försök att skaka liv i Lego-byggandet, det har gått oroväckande trögt senaste månaden, satte jag ihop . Fin bil. Ungarna var lyriska.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nilseman

Skrev även i "Dimensions-tråden" Ta bort denna om det kanske är dumt med dublettposter  ;)

Vet att jag tyckte NEJ NEJ NEJ i början jag med, men nu har jag blivit Gamer-light (Skrivit kort om detta i Dimensions-tråden)

Nu har samlingen växt ytterligare med några nya Fun-packs och några Level-packs. Igår kväll byggdes och spelades "Back to the future Level-pack" Tack SuperMario som köpte ut denna plus nya Ghostbusters Story-Pack på BRs rea nu i helgen.

Kul men ganska kort level. Ghostbusters Level-pack var desto längre/större.

Här står nu Marty McFly flankerad av sin Hoverboard och Doc Browns Delorean (Tidsmaskinen)

BeO

står nu på Star Wars-hyllan. Trevligt bygge :)

BeO

Och idag blev klar. Kul detaljer i detta set tycker jag.

Wolcker

Köpte mig 3 st AT-ST och har byggt en av dom, mycket bra bygge =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com

Jesperrydhog

Nu har man byggt upp Vulkan starter set.

Silence101

Hittade en "Ogel Underwater Base and Alpha Team Sub" på second hand idag.
Sliten box med instruktioner. 2 påsar (av 6) var oöppnade.
1 bit saknas :(
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Illuwatar

Fick färdig Bucket Wheel Excavator under veckan - blev några kvällars byggande. Stort, komplext och en hel del x2...

Har testat denna och nog kunde mekaniken göras bättre. Men ändå är det imponerande att den över huvud taget fungerar med tanke på storleken och att bara en motor används för alla funktioner (förutom lutningen av gräv-bommen som är manuell). Kan nämna att GBC-bollar fungerar mycket bättre än dessa runda bitar som följde med.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

andreaseldh

Jag har varit AFL (Away From Lego) ett tag, men nu har jag i alla fall byggt Robin vs. Bane och samtidigt passat på att pröva min nya kamera, en Olympus från 2009 som jag har fått överta från mamma. De fullupplösta bilderna finns att beskåda i ett album på flickr, där det totala antalet bilder har ökat med fler procent än Astrid Lindgren trodde fanns!

På den första bilden visar Robin och Bane upp de intressanta delarna
De sistnämnda är förresten en modern variant av 3959 men jag är inte nöjd alls. De nya har mycket sämre Clutch power. En annan 80-talsnostalgisk observation är att om man inte köpte tågsetet så får man här inte mindre än två helsvarta rattar 3829c01!

Anders67

Byggde ihop en K-2SO Star Wars Robot i vänta på att filmen ska släppas.

Jesperrydhog

Nu har jag hållit på med att bygga upp Lego City Vulkan forskare terrängbil set