Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Hittade på en loppis för en hundring med kartong och allt, så den byggde jag ihop idag. Var väl inte särskilt underhållande men man fick i alla fall en Burt Reynolds med. :)

/ Muede

andreaseldh

På väg till träffen hemma hos Skrytsson fick jag lite tid över och gick in på Åhléns och köpte 42044, som jag byggde senare på kvällen. Jag blev inte särskilt imponerad.

• Massor av dekaler, men utan dom ser modellerna inte roliga ut alls.
  • Vingklaffarna på B-modellen sitter på fel sida.
Jag ställer mig även tveksam till att kalla det Technic när varje modell bara har en rörlig funktion.

• A-modellen: Fälla in landningshjulen
  • B-modellen: Snurra propellern

MattiasKr

Jag byggde också i helgen. Upplevde samma sak som andreasaldh, dessutom är priset något högt eftersom en tredjedel av bitarna är olika typer av pins. Men 4 1/2-åringen lekte med den i timmar (den sitter ihop föredömligt bra), så det kanske är en bra inkörsport till tyngre saker.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 03 April 2016 kl. 21:51
    [/list]
    Jag ställer mig även tveksam till att kalla det Technic när varje modell bara har en rörlig funktion.

• A-modellen: Fälla in landningshjulen
    • B-modellen: Snurra propellern
    Om propellern dessutom snurrar bara för att den inte sitter som fast (en axel som bara löper fritt i ett hål alternatift en pin), så skulle jag knappt ens kalla det som en rörlig funktion...

Jag har under den senaste veckan börjat bygga på , och igår kväll blev jag äntligen klar med hela första våningen (påshögarna 1 och 2 är monterade, högarna 3 och 4 är kvar). En hel del SNOT:ande och andra intressanta lösningar.

raarghh

Byggde precis klart Lord of the Rings Pirate Ship Ambush, så jäkla snyggt! Står nu på bokhyllan.
    Satte även ihop Ninjago Cole's Blaster Bike.

eon

Byggde ihop Detectives Office och trots att jag byggt några modulhus innan så måste jag säga att jag är riktigt imponerad av vad Lego skapat med denna modell. Snygg arkitektonisk variation, fina färgkombinationer samt bra utnyttjande av de olika delarna och olika byggmetoder. Intressant att se vad de skapat!
    Nu ska jag nog titta på den i ett par dagar innan jag river och sorterar in den sköna samlingen av bitar som var den viktigaste anledningen att jag köpte setet..   

Skafte

Såhär ett par år efter alla andra har jag fått ihop Simpsonshuset.

Vilken pjäs! Massor av bitar i tan och enorm detaljrikedom!

raarghh

Var på´t igen igår och fick ihop Misfortunes Keep, grym. Snart dags att göra ett Ninjagodiorama känner jag.

Thomas68

Då sonen (snart 5 år) har hamnat i en kreativ period vilket innebär att jag varje kväll bygger om  . Jag börjar känna mig som Bill Murray i "Måndag hela veckan".

Thomas

SvanteOlof

Citat från: Thomas68 skrivet 13 April 2016 kl. 13:18
    Då sonen (snart 5 år) har hamnat i en kreativ period vilket innebär att jag varje kväll bygger om  . Jag börjar känna mig som Bill Murray i "Måndag hela veckan".

Thomas

haha. bästa filmen alla kategorier. förutsatt att alla kategorier är att räkna bort dirty dancing. men jo jag känner igen mig. jag bygger ihop helikoptern från nästan varje kväll.
    ordvits: studsmatta = 4186

andreaseldh

Idag byggde jag Labyrinten och moddade andra spelplanen för fler färdvägar. Borgen upptill i bild fick ytterligare en utgång åt höger, och husen till vänster (grönt och grått tak) flyttade jag isär och öppnade en väg emellan.

andli

Har också börjat bygga på Maze, tyckte det var lite roligt att de var värsta rainbow bygget inuti, men började förstå efter några rotationer varför det var så färgglatt! Pedagogiskt så det förslår!

Och som vanligt med Lego Idea seten är det inte mycket luft i kartongen...
    I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Citat från: andli skrivet 14 April 2016 kl. 08:51
    Har också börjat bygga på Maze, tyckte det var lite roligt att de var värsta rainbow bygget inuti, men började förstå efter några rotationer varför det var så färgglatt! Pedagogiskt så det förslår!

Och som vanligt med Lego Idea seten är det inte mycket luft i kartongen...

Köpte o byggde samma set idag. Så nu ska det spelas!  :)
    Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

lindyhep

Kan ju inte vara sämre jag. Labyrinten blev färdig idag. Lite för lite luft i kartongen tyckte jag. Hade gärna sett att det faktiskt gick att förvara labyrinten byggd i kartongen men den går ju inte i.
    Har än så länge bara en "spelplan" men får väl fixa nån till. Har dock inte lust att plocka isär första så får väl leta fram lite stora plates till en till.
    En adventskalenderinsats går för övrigt precis ner i lådan om man vill ha sorterade bitar i den.

raarghh

Byggde idag tre set som kom med posten, Chain Cycle Ambush, Deep Sea Submarine och Stealth Patrol som var riktigt schysst!