Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Idag har jag vabbat. Jag och min äldste son (6 år) plockade fram lite LEGO ur gömmorna. Först byggde vi ihop och spelade Mini Taurus. Det var väldigt populärt. Ganska kul faktiskt. Jag tycker att de flesta brädspel LEGO har producerad har varit riktigt bra.

Efter det byggde vi (Ecto-1). Väldigt fin bil. Många roliga lösningar. Sonen var måttligt impad. Skönt, för då kan jag använda det som parts pack mycket snabbare ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Har kommit halvvägs med Mercedes-Benz Arocs 3245. Snacka om 3D-pussel som ser obegripligt ut innan utsidan börjar ta form. En hel del smarta lösningar för styrning och hjulupphängning.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Citat från: Illuwatar skrivet 10 Februari 2016 kl. 09:07Snacka om 3D-pussel som ser obegripligt ut innan utsidan börjar ta form.

Det var min reaktion på Volvo-lastaren också - byggbeskrivningen känns inte som om den går i den ordningen konstruktören gjorde modellen, vilket gjorde det till en frustrerande byggupplevelse som inte gav så jättemycket. Bara mekaniskt ditsättande av pryl efter pryl...

Illuwatar

Arocs'en blev klar i går kväll. Kranarmen var lite bökig att få ihop med alla slangar. Annars var det rättframt bygge med kaross och flak. Inget direkt speciellt eller nytt, men resultatet blev bra. Bilen lär nog stå uppbyggd tills det uppstår någon form av panikartad bitbrist och jag behöver plundra den på delar... (vilken nog inte lär ske - har kvar både Unimogen och kranbilen uppbyggda).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

tjibynn

byStfn

Byggde ihop idag mest för att jag är hemma och förkyld. Köpte den för de nya post-it-lapparna men den hade 20+ extrabitar och 5 st 20482 i pearl gold. Och med webhallens pris inkl extrabitarna landar bitpriset på ca 60 öre vilket känns ok för ett nytt set.

Manne

Gjort påsar nr 4 nu på förmiddagen till så man tillslut blivit klar med detta fantastiska bygge.. Känns så genomtänkt fram till dörren på kontoret.. Hur tänkte man där ?

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Joacim

Bra fråga! Måste kolla när jag kommer hem!

Brickchaser

Idag blev jag också klar med min Brickbank .
Ett rent nöje att bygga och att se tillsammans med dom andra modulhusen.

Manne

Fått byggt alla serie 15 minifigsen och sen blev det ett set på ❤️ Dagen.. En hel del roliga bitar för framtida byggen.. båda dom små ville vara med o bygga settet så det blev en trevlig stund efter att byggets delats upp lite.. Löste sig kanon.. 

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

byStfn

Jag sprang på ett gammalt billigt under alla hjärtans-shoppingen som jag byggde ihop under kvällen. Den står inte uppe länge men jag behåller nog figurerna, batteriet och kragle-tuben då dessa var det bästa av detta bygget..

AndersI

I fredags byggde Jenny och jag WALL.E. Ett kul bygge, men jag fick inte bygga så mycket, så idag byggde jag en av egna bitar. Viss omkonstruktion fick göras, och det gick inte riktigt att hålla färgschemat. Men WALL.E blev glad!

Joacim

andreaseldh

Citat från: Manne skrivet 13 Februari 2016 kl. 10:19
Gjort påsar nr 4 nu på förmiddagen till så man tillslut blivit klar med detta fantastiska bygge.. Känns så genomtänkt fram till dörren på kontoret.. Hur tänkte man där ?

För oss som inte byggt den får du gärna förklara tankevurpan med dörren...

Wolcker

Byggde igår det piratskepp (70413: The Brick Bounty) jag vann under Halmstadeventet.

Tyckte det var mycket kul så det kommer nog bli en del andra skepp i framtiden.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com