Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO reducerar lådstorlek

Startat av Ras 74, 01 Mars 2011 kl. 08:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Jag köper den till höger, min mormor skulle köpa den till vänster. Ur ett miljö-etiskt, och tillverknadskostnadsmässigt perspektiv är den lilla asken klart bättre. Frågan är dock om inte den mindre exponeringsytan får setet att framstå dyrare vilket i längden hämmar försäljningen. Detta skulle förstås inte vara något problerm om de i samma veva passar på att sänka priset lite  :P

mechamike

Jag välkomnar mindre lådor.. Till o med min dotter har reagerat på att det är så mycket luft i lådorna.
Visst det är större exponering i butiken med större lådor men besvikelsen när man öppnar en jätte låda och det är lite bitar ska man nog inte underskatta. Sådan gör att det känns dyrt och trist och även barn lär sig.. De pengar Lego sparar på mindre askar vad det gäller frakt mm borde d plöja ner i mer bitar i set/färre stickers/Bättre förpackningar för instruktioner så känns Lego mer prisvärt.

robban

Tar ju helt klart den lilla, exklusiva set ska vara stora och tunga medans butiks set ska vara små så man får med sig fler hem.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ras 74

Citat från: robban skrivet 10 Mars 2011 kl. 08:22Tar ju helt klart den lilla, exklusiva set ska vara stora och tunga medans butiks set ska vara små så man får med sig fler hem.

AMEN Brother, Amen!!
Det låter som en suverän plan. Skall framföra din idé till högre ort.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

4191 Captains Cabin har en väldigt liten nästan kvadratformad låda som är mindre än motsvarande set i andra lego-teman:

Men, idag när jag var inne på en leksaksaffär hade alla 4191-set en låda i Battle Pack-storlek.

Hur ska detta tolkas? Experimentet med mindre lådstorlekar minskade försäljningen?