Build a Minifigure Online

Startat av Eriol, 13 April 2022 kl. 22:32

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Citat från: Ozp skrivet 28 April 2022 kl. 15:36
Ni borde kunne se era beställningar inne på shop.lego.com
Där borde allt ni beställt finnas med och de som ännu inte skickats bör ha status "In Warehouse"
Dessvärre inte så fallet med min bam beställning som bara visar de delar som levererades (slutförd) och inte saknade delar från figurerna.

Edit: Lade till min beställning ifall någon är nyfiken. Om någon fortfarande är lite förvillad så använde jag optionen att kopiera figur vid beställningen som skulle ge mig en bas att få ihop så många riddare som möjligt, därav så många huvuden som är lika. Enda undantagen var tre hattar, två taxar, ett par ben, "kjol-kloss" samt ett mindre antal andra torsos. Jag lade till ett par bilder i mitt andra inlägg i den här tråden (levererat och saknade delar från beställningen).

Uppdatering med nytt svar från Legos kundtjänst på min andra utförliga förklaring på att jag saknar delar:

"Takk for at du kontaktet LEGO® Service.

Så vidt jeg kan se så har du mottatt build a mini bestillingen din, men mener du at det mangler deler fra den bestillingen?

Brick & Pieces bestillingene er forsinket, så du kan forvente at den sendes 6 uker etter at din bestilling ble lagt inn.

Ønsker deg en fantastisk helg!"

Jag har nu bett dem räkna antalet huvuden (36 totalt) på min beställning som de levererat och utgå ifrån att huvuden plus övriga delar ska också vara totalt sett 5x36 stycken. Jag bifogade även bild på de delar jag fått.

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 27 April 2022 kl. 21:53
Det här sög verkligen. Fick min beställning idag. Inte i brevlådan utan jag fick kvittera ut den hos postombudet. Delar till 12 figurer, men inte en enda torso, varken i plastpåsen eller plocklistan. Borde inte personalen reagera på att något saknas? Det är ändå Build a Minifigure. Var inte helt lätt att komma ihåg och försöka beskriva vilka torsos som saknas.

Lego slängde in handduken och valde att återbetala istället.  :(
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrickMe

Efterlysning:

någon som fått "bam" leverans med torso 973pb2233c01 , ben 970c00pb0499 ,sköldar 18836pb03 eller
har en orderbekräftelse där Legos Design ID eller artikelnummer finns med för ovanstående delar?

Har nu fått ett tredje svar från Legos kundtjänst där de ber mig berätta för dem vad deras artikel nummer är......
Jag bifogade BLs artikelnummer och de kan inte hitta delarna i deras system!

Magnus den store

Torson minns jag inte för den finns inte på min följesedel.

Ben: 6264099
Sköld: 6267513
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrickMe

Citat från: Magnus den store skrivet 02 Maj 2022 kl. 18:52
Torson minns jag inte för den finns inte på min följesedel.

Ben: 6264099
Sköld: 6267513

Stort tack Magnus  :D

janhansson

Citat från: BrickMe skrivet 02 Maj 2022 kl. 17:57
Efterlysning:
någon som fått "bam" leverans med torso 973pb2233c01 , ben 970c00pb0499 ,sköldar 18836pb03 eller
har en orderbekräftelse där Legos Design ID eller artikelnummer finns med för ovanstående delar?

Spännande, jag är 99% säker på att den torson inte ens fanns att välja när jag beställde. Men den kanske tog slut jättefort, eller blev tillagd senare. Lite skumt också eftersom den bara sålts i form av en CMF, sådana brukar väl aldreig dyka upp på B&P/PAB? 

BrickMe

Citat från: janhansson skrivet 02 Maj 2022 kl. 21:41
Spännande, jag är 99% säker på att den torson inte ens fanns att välja när jag beställde. Men den kanske tog slut jättefort, eller blev tillagd senare. Lite skumt också eftersom den bara sålts i form av en CMF, sådana brukar väl aldreig dyka upp på B&P/PAB?

Nej sannerligen måste väl det här vara väldigt unikt. Däremot så har batcharna i  "LEGO Brand Store: Build-A-Minifigure" innehållit ett flertal delar från cmf. Min förhoppning var att komplettera några befintliga riddare jag hade sedan tidigare. Upptäckte häromdagen att jag hade 4 par ben som även de saknar torsos hemma. Inte värt att fråga om de kan slänga på min order ytterligare av en vara som de själva inte vet om....

Corpset

Jag fick min BaM-order från 14 april annullerad. Dock var det knepigheter med hela ordern, för jag beställde BaM och lite annat för att komma upp över 700 för gratis frakt + två påskset.  Det ena påsk-setet försvann när ordern mystiskt hamnade under 700kr när jag fick beställningsbekräftelsen 15 minuter senare (som jag inte kollade på direkt, såklart). Jag upptäckte det först när jag fick mail om att min beställning var på väg och såg att jag fick betala frakt...

Ringde in och fick en lösning/bonuspoäng som "tröst" för att jag helt missade ena påsksettet + fick betala frakt, men det nämndes inget om att BaM skulle annulleras... Vet därmed inte när detta skedde.

BrickMe

Fick det slutgiltiga svaret idag:

"Jag är ledsen för instabiliteten hos Välj enminifigur, din återkoppling är mycket uppskattad.    Tyvärr borde dessa delar: 6264099 och 626751 inte ha legat ute för försäljning eftersom de har utgått ur sortimentet."

Med det förutsätter jag torson med det okända art.nr (legos) även utgått ur deras sortiment. Ringde nyss kundtjänst och har fått lite kompensation tillsammans med beklagan pga instabil Beta.
Nämnde även att man kanske inte borde lägga upp en Beta utan introducera skarp version när den testats ordentligt.

Eriol

Såg på facebook att det finns en helt ny riddartorso på BAM i diverse utländska Lego Store. Plus även de vanliga Black Falcon-sköldarna. Man kan ju hoppas att dessa dyker upp även online så småningom.

janhansson

Minifigurbyggarfunktionen är tillbaka, men de där trevliga sköldarna är borta. :(

Fredrik_NL

Jag har nu flera gånger försökt slänga ihop ett antal figurer, men jag får alltid ett felmeddelande när jag försöker gå vidare till varukorgen. Jag upplever att både BAM samt nya PAB fungerar ganska dåligt (eller inte alls). Nu är det jag som slänger in handduken och ger upp istället!