Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Nu har Lego släppt den nya tjänsten som kombinerar Bricks and Pieces som och Pick a Brick i ett par europeiska länder, men inte Sverige än. Första reaktionerna är sådär.

- Går inte att se vilka bitar som är out of stock, dom dyker helt enkelt inte upp i sökresultaten
- 6 Euro i handling fee om du handlar för mindre än 12 euro
- ingen billig frakt längre utan du får betala samma frakt som på S@H om du inte uppfyller villkoren för fri frakt
- Generellt verkar basbitar lite billigare men specialbitar dyrare

Peter S

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 07 Februari 2022 kl. 22:11
Nu har Lego släppt den nya tjänsten som kombinerar Bricks and Pieces som och Pick a Brick i ett par europeiska länder, men inte Sverige än. Första reaktionerna är sådär.

- Går inte att se vilka bitar som är out of stock, dom dyker helt enkelt inte upp i sökresultaten
- ingen billig frakt längre utan du får betala samma frakt som på S@H om du inte uppfyller villkoren för fri frakt
Som vi trodde då. Min främsta inköpskälla kommer nog inte fortsätta vara det så länge till om inte detta ändras.

Eriol

Citat från: Peter S skrivet 08 Februari 2022 kl. 09:30

Som vi trodde då. Min främsta inköpskälla kommer nog inte fortsätta vara det så länge till om inte detta ändras.

75 kr i frakt för ett litet kuvert med bitar då alltså? Man kanske ska se till att göra en sista beställning innan det är slut på de generösa villkoren då. Men det tar emot lite att lägga en ny beställning innan de ens levererat den förra... (Beställde 2 januari och väntar fortfarande.)

Kwagge

Citat från: Eriol skrivet 09 Februari 2022 kl. 12:24
Citat från: Peter S skrivet 08 Februari 2022 kl. 09:30

75 kr i frakt för ett litet kuvert med bitar då alltså? Man kanske ska se till att göra en sista beställning innan det är slut på de generösa villkoren då. Men det tar emot lite att lägga en ny beställning innan de ens levererat den förra... (Beställde 2 januari och väntar fortfarande.)

Är nog precis de små beställningarna de vill bli av med också.. Mycket jobb för en liten summa.. Blir ju fraktfritt över 600kr...

Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

Spetsat

Såg att priserna hade ökat för några delar. Jämförde Tyskland och Österrike. Ganska stor skillnad i pris, 1,94€ vs 2,58€, för 16x16 plate.

Hoppas att man nu får sina beställningar med hemleverans. Fick ibland gå till Posten för att hämta stora beställningar för de ej fick plats i brevlådan.

Eriol

Citat från: Spetsat skrivet 09 Februari 2022 kl. 16:26
Såg att priserna hade ökat för några delar. Jämförde Tyskland och Österrike. Ganska stor skillnad i pris, 1,94€ vs 2,58€, för 16x16 plate.

Hoppas att man nu får sina beställningar med hemleverans. Fick ibland gå till Posten för att hämta stora beställningar för de ej fick plats i brevlådan.

Tack för att du kollade upp precis de dyra bitarna jag har behov av! Just 16 x 16 plate sänkte dom ju priserna på ganska nyligen. Känns som att man definitivt ska passa på nu då.

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 09 Februari 2022 kl. 18:56
Tack för att du kollade upp precis de dyra bitarna jag har behov av! Just 16 x 16 plate sänkte dom ju priserna på ganska nyligen. Känns som att man definitivt ska passa på nu då.
Under 20 kr för vissa färger var ju faktiskt inte alls så tokigt, tack för tipset!

Plate 16x16 är ett utmärkt exempel på en bit som sparar tid när man bygger och sånt ska man också värdesätta.

Spetsat

Idag fick jag fyra sådana här mail:

Hi!

We're writing to update you about your LEGO® Bricks & Pieces order TXXXXXXXXX.

We haven't been able to get your order out as quickly as normal. Our team that picks and packs these parts has been doing everything they can to keep up with the number of orders coming in but it's taking about 5-6 weeks from when an order was placed for Bricks & Pieces purchases to be delivered.

We're really sorry to keep you waiting. We'll make sure we follow up with another email when your order is on its way to you.

Kind regards,
LEGO Customer Service

Verkar som de har fullt upp!

Anders67

Ja om mer info finns i ambassadörstråden

janhansson

Citat från: Anders67 skrivet 11 Februari 2022 kl. 21:59

Den gällde väl Billund - Jag trodde att de hade Pab och inte B&P? (Säg till om jag har fel så lär jag mig något nytt :) )

Jag har också fått ett gäng meddelanden om försenad leverans nu precis. Däremot fick jag meddelande för några dagar sedan om att en beställning från 29e december var slutförd, så det är nog beställningar nyare än så som har drabbats

Anders67

Citat från: janhansson skrivet 12 Februari 2022 kl. 08:06
Citat från: Anders67 skrivet 11 Februari 2022 kl. 21:59

Den gällde väl Billund - Jag trodde att de hade Pab och inte B&P? (Säg till om jag har fel så lär jag mig något nytt :) )

Jag har också fått ett gäng meddelanden om försenad leverans nu precis. Däremot fick jag meddelande för några dagar sedan om att en beställning från 29e december var slutförd, så det är nog beställningar nyare än så som har drabbats

Du har rätt PaB och B&P plockas nog inte i billund, utan på annan ort, jaf har för mig att det görs i belgien eller i tyskland. Jag vet faktiskt inte.

swestar

Citat från: swestar skrivet 27 Januari 2022 kl. 22:43
På lagret
Beställningsdatum: 25 december 2021
Skickas om några dagar, lr... ???
Kom igår...
Mina Egna Byggen
flickr

Synergy

Dessa går att köpa på B&P för den som vill utöka sin arme.

Torso Castle Black Falcon Shield Bottom Pointed Surcoat Pattern / Pearl Dark Gray Arms / Black Hands
Element 6335192

Tunnan

Citat från: Spetsat skrivet 11 Februari 2022 kl. 20:36
Idag fick jag fyra sådana här mail:

Hi!

We're writing to update you about your LEGO® Bricks & Pieces order TXXXXXXXXX.

We haven't been able to get your order out as quickly as normal. Our team that picks and packs these parts has been doing everything they can to keep up with the number of orders coming in but it's taking about 5-6 weeks from when an order was placed for Bricks & Pieces purchases to be delivered.

We're really sorry to keep you waiting. We'll make sure we follow up with another email when your order is on its way to you.

Kind regards,
LEGO Customer Service

Verkar som de har fullt upp!

Fick oxå fyra av dessa.... väntan är olidlig :P

GustavF

Har de ändrat maxtalet från 999 till 200/LOT nu? De var ju lite tråkigt   :-\