Ryan Howerter Reverse Engineering Challenge 2020

Startat av o0ger, 07 April 2020 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Citat från: o0ger skrivet 24 April 2020 kl. 09:43
Här är min lösning till REC17

Wow!! Jag spenderade nästan två timmar på den igår kväll men fick ingen lösning.

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 07 April 2020 kl. 13:06
REC18: https://www.instagram.com/p/B_QCIMPjdiH/
REC19: https://www.instagram.com/p/B_Sm7DhguXx/

Jag har klarat 19 (men avslöjar inte lösningen ännu). Nu ska jag ge mig i kast med 18.

Tillägg:
Klarat 18 också, vill ni se den nu eller imorgon lördag?
Nej, jag har använt en bit som inte finns i den färgen. Tillbaka till byggbordet!

Tillägg 2:
Detta är mitt inlägg nr 5002 på forumet, nr 5000 passerades oförmärkt i natt.

andreaseldh

Här är min lösning på REC19, två av dessa inflätade i varandra.

janho

Samma lösning som andreaseldh för REC19.

För REC18, skulle jag använda 4st headlight bricks 4070 i mitten men jag byggde faktiskt inte det.

Nu har jag lösning för 20, 21 och 22 men de får vänta tills kommande dagar.

Men jag skulle vilja fråga om min lösning till REC16 är den rätta (Jag hinner inte bläddra igenom 50 sidor av helgutmaningen). Se Bilaga

andreaseldh

Citat från: janho skrivet 26 April 2020 kl. 19:36
För REC18, skulle jag använda 4st headlight bricks 4070 i mitten men jag byggde faktiskt inte det.

Så klart, "when in doubt, use 4070" (borde vara djungelordspråk)!

andreaseldh

Citat från: janho skrivet 26 April 2020 kl. 19:36
Men jag skulle vilja fråga om min lösning till REC16 är den rätta (Jag hinner inte bläddra igenom 50 sidor av helgutmaningen). Se Bilaga

Ja det var verkligen att tänka utanför boxen. Min gissning är att 4274 och bar är tillåtet att använda på det sättet, även trappingen av bar. Däremot tror jag att inkilade tile 1x1 är på fel sida gränsen.

o0ger

Min lösning hade också inkilade 1x1 tiles :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

REC20 till vänster och REC21 till höger... 

Jag har tyvärr inte den rätta biten for REC21, så det får dugga med idén...

o0ger

Min lösning till REC22:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Jag hade samma lösning, i alla fall i mitt huvud, eftersom jag saknar de viktiga "T"-bitarna.

o0ger

Här är min lösning till REC25:

o0ger

Och REC27

janho

Citat från: o0ger skrivet 04 Maj 2020 kl. 16:17
Och REC27

Mycket imponerande. Jag måste säga att en REC per dag är lite för mycket för mig så jag har inte även provat REC27. Men det är klart att jag aldrig skulle haft hittat en sån lösning!

o0ger

o0ger