Massa nyheter 2011--Nya Harry Potter set, Black Pearl m.m!!!

Startat av Goldmember, 01 Januari 2011 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Agreenbrick

Måste bara konstatera att det är synd att gamla formar slängs innan vi går tillbaka till topicen. Ett exempel på en inaktiv, troligast skrotad form är ju den till adventurers hatten till Johnny thunder, som jag hoppades skulle få en comeback i Pharaos quest, men icke, Verkar vara Fedora för hela slanten när det kommer till cowboy/ äventyrs hattar. :(

Tobbe Arnesson

Jag tror inte gamla formar slängs om de inte är utslitna.

Ett exempel jag hittade idag:

32008
Technic, Figure Accessory Scuba Flipper
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32008

Denna fanns i ett set 1997 (som har två setnummer) sen försvann den. 2009 dök den upp igen i ett Space Police III-set för att sedan försvinna igen. Se här: http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=32008&in=S

Jag har väldigt svårt att tro att de skapade formen på nytt enbart för att vara med i ett enda set 2009, speciellt i dessa tider när de försöker begränsa antalet aktiva element.

På tal om försvinna, tittar på kommande seten i år: http://www.mediafire.com/?es662za8qdaa0ad

Noterar att många av Ninjago-gubbarna bara finns i typ tre månader, flera säger:

Januari 2011
Outgoing 31.03.2011

andra kommer i april och försvinner i juli. Uppenbart att kidsen ska "samla dem alla"?
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 Januari 2011 kl. 17:00
Noterar att många av Ninjago-gubbarna bara finns i typ tre månader, flera säger:

Januari 2011
Outgoing 31.03.2011

andra kommer i april och försvinner i juli. Uppenbart att kidsen ska "samla dem alla"?

Lego hoppas väl förmodligen att de ska följa med på framgångsvågen från Collectible Minifigures. För övrigt verkar TLG satsa stort på NinjaGo. Serien täcker hela omslaget på nya katalogen och får nästan lika många uppslag som SW & City.

Ras 74

Denna fanns i ett set 1997 (som har två setnummer) sen försvann den. 2009 dök den upp igen i ett SW-set för att sedan försvinna igen.

Space Police III, inte Star Wars  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Ras 74

Hehehe!
Det är tur att man kan redigera sina egna små misstag.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

sruo

Citat från: Skrytsson skrivet 05 Januari 2011 kl. 17:50

Januari 2011
Outgoing 31.03.2011

Lego hoppas väl förmodligen att de ska följa med på framgångsvågen från Collectible Minifigures. För övrigt verkar TLG satsa stort på NinjaGo. Serien täcker hela omslaget på nya katalogen och får nästan lika många uppslag som SW & City.

Lego har gett sig in på "leksaksspåret".

ninjago spin är samma "spel" ide som Beyblade som precis kommit tillbaka. fanns även för några år sedan men företaget gick i konkurs.
men det tycks ju fungera bra, var lite tveksam när jag fick veta att detta skulle komma ut på marknaden.

Ras 74

Spinn leksaker är tillbaka som leksak 2011.
Det är en trendgrej som flera leksaksföretag visat upp på toyfairs.
Därför hänger LEGO på det för att vara i fronlinjen.
Jag gillar att LEGO testar nya marknader. Så som brädspelen som kom för ett par år sedan nu.

Skrytsson

Mechamike: Dags att ta fram saxen och skapa en Serie 5-tråd, kanske?  ;)

Mirandir

Svampbob temat som jag trodde var dött och begravet begåvas tydligen med två nya set i år. Dock lär de inte dyka upp någon annanstans än på S@H i Sverige. Om ens där...

Här är en möjlig tidig bild på ett av setten. Tyvärr är bilden i sämre kvalitet än bilder på ufon och "Nessie". Det lilla man dock ser är långt ifrån upphetsande. Men man kan ju alltid hoppas på att temat slutar med en liten bang.

Tidigare uppgifter gjorde gällande att de nya setten skulle vara i Duplo. Men enligt Huw på Brickset, som sett dem på London Toy Fair, så är setten inte alls i Duplo utan i vanliga legobitar.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 28 Januari 2011 kl. 22:35
Svampbob temat som jag trodde var dött och begravet begåvas tydligen med två nya set i år.

Intressant, jag trodde också att Svampbob helt var på väg ut. Å andra sidan kanske inte så konstigt, försäljningen av Krusty Crab på svenska S@H verkar gå bra - setet ligger alltid på 25-i-topp-listan.