2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Edit: Har laddat upp de intressantaste bilderna till den här tråden, se sidan två: http://www.swebrick.se/index.php?topic=1458.15

Alla bilder: http://www.flickr.com/photos/57449914@N04/with/5288344749/

Själv är jag kanske mest upphetsad över det nya rymdtemat och en Technic Unimog!
Blogg: Robotkampen

micke

Tackar för denna uppdatering, bra när man såhär tidigt kan planera sina inköp. Ser ut att bli ett ganska intressant Lego år
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Kul att få se lite bilder. Speciellt PotC och Kingdoms seten :)

Det nya temat Alien Conquest ser fint ut. Gillar den blåa färgen. Känns lite retro :)

Record

Ser riktigt intressant ut, jag gillar Kingdom alldra mest, det skall bli superkul med några nya set,                                                                                   
Friskt satsat, hälften vunnet..

freddan

Jag gillar verkligen Unimogen men Flatbedtruck ser också fin ut,ser fram emot fler och större bilder framöver. Ser ut att bli ett bra (dyrt) LEGO år 2011  :)
// Freddan
Det är aldrig försent att ge upp.

Mirandir

Intressant att vi får inte mindre än tre Creator hus (varav en är en fyr) nästa år. Och alla inkluderar minst en minifig.

Alien Conquest ser onekligen spännande ut. Mycket vindrutor i trans-clear. Och skall man tro de första bilderna på temat som dök upp på Eurobricks så innehåller temat hjälm-visir i trans-clear. BTW är det en högaffel jag ser....

Juli-releasen av NinjaGo ser inte heller den ut att gå av för hackor.

System-varianten av Bilar ser ut som ett tema som jag kommer att låta passera... :/

Kingdoms går från klarhet till klarhet.

City Harbour var väntat. Men är det en gammeldags skopa jag ser i settet med hamnen? Sådana har jag inte sett sen jag var liten...  Tycker det känns som att det saknas någonting i marinan. Men jag kan inte sätta fingret på vad.

Legobloggen: http://legobloggen.com

de Gothia

vilken julklapp!! :)

kingdoms ser riktigt bra ut! ser ett grönt schabrak!!!! hurra!! :)

är det får och höns som syns på village mill? :)

edit: såg nu på eb att det är höns och getter... :) jag blir alldeles till mig av alla nya set! :)

Nextuz

Citat från: freddan skrivet 25 December 2010 kl. 11:24
Jag gillar verkligen Unimogen men Flatbedtruck ser också fin ut,ser fram emot fler och större bilder framöver. Ser ut att bli ett bra (dyrt) LEGO år 2011  :)
// Freddan

En unimog blir det heeelt klart =)
En ny typ av däck till fälgarna ser jag =)

mordatre

är 29:- impulssetten helt borta nu och ersatta av 59:- setten?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Tycker City seten börjar bli lite tråkiga, känns som Lego nu bara upprepar det som tidigare funnits
ny polisstation ,ny mobil polisenhet, ny hamn, ny marina

Finns ju så mkt mer i citystil som går att ta fram, småhus, badhus, affärer i olika slag, ett nytt sjukhus hade inte varit fel något som är mer avancerat än det tidigare.
I dessa tider skulle dem kunna ta fram lite "snösvängen" fordon

Lite vägarbetenfordon ex vägskrapa

Några varianter på taxibilar
Budbilar av olika slag
Livsmedelsbutiker eller stormarknader
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Citat från: de Gothia skrivet 25 December 2010 kl. 12:04
är det får och höns som syns på village mill? :)

edit: såg nu på eb att det är höns och getter... :) jag blir alldeles till mig av alla nya set! :)

Ser även en liten höna i Blacksmith setet också :)

pacc

Jag trodde att PoC skulle vara actionroddbåtssettet och superbläckfisken
men de har ju fått till en del hus och scenerier. 
Tyvärr kanske väderkvarnen och vattenkvarnen är lite överlappande, jag hade mest av allt önskat kombinerbara teman mellan PoC, Kingdoms och City harbour.

Undrar vad london escape är, mera historisk hamnmiljö?
- Hittade bilden på tre stora PoC set till slut, black pearl så klart och två andra okända halvstora set med blanka bilder.

(Alien/UFO ger ju rysningar från alla 10 kg lego satser tittat på där bitarna överst är stora runda trans-yellow och grågrönt från de sämsta seten lego producerat... Retro är inte alltid bra helt enkelt.)

Skrytsson

Ser ut som att det blir ytterliggare två nya Jedis i sommar? En av dem skulle kunna vara Quinlan Vos, men det är svårt att se när det är så små bilder.

I Sith Infiltrator-skeppet tycker jag mig se en Padmé? I sådana fall är det verkligen på tiden, den senaste kom för tolv år sedan! Dock verkar de göra henne i precis samma sammanhang och mundering. Variation är inte legos starka sida...

Ninjago ger mig vibbar till Exo Force - usch...

Kingdoms verkar lite fint

Men mest av allt ser jag förstås fram till POTC

dalle

@de Gothia: Visst blir man alldeles varm i kroppen när man ser vad som väntar en. Jag längtar redan till sommaren. Sol, bad och nytt Kingdoms.

Fredrik