Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Årets julkalendrar!

Startat av Skafte, 01 December 2010 kl. 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

Citat från: Skrytsson skrivet 15 December 2010 kl. 11:19
Citat från: Silence101 skrivet 15 December 2010 kl. 10:43
Jag kastar in detta här:
Enligt BR:s hemsida så säljer dom City adventskalender för 50:- just nu

Wh00t? Ringde BR i Sthlm (Gallerian) för att verifiera men då sa kvinnan i luren att den är slut på alla BR-butiker runtom i landet?!

:'( :'( :'(
Då behöver vi inte kasta oss iväg. Synd..........
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe Arnesson

Gårdagens citykalender...

Känns det inte lite unket med könsrollerna? Jag menar, ska stackars arbetande pappa behöva vänta hela fyra dagar innan frun i huset kommer med maten på bordet? Det är ingen ordning!
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 15 December 2010 kl. 06:24
Va? fick du inte en extra arm ens?  :o SKANDAL! :D
Är det lika frikostigt i City kalendern?

Nä. Inte ens det.

Men ja, City är ungefär lika frikostig.

Skafte

Citat från: Carl T skrivet 15 December 2010 kl. 09:00
Har ni förresten sett att Kingdoms-kalendern har delar gjorda i Danmark, Ungern, Sverige och Tjeckien? Vet någon vad som tillverkas i Sverige? Det kan väl knappast vara något som gjuts eller målas här, eller? Citykalendern har ingenting från Sverige så jag gissar att det knappast rör sig om själva kartongen eller plastinsatsen.

Jag filosoferade över detta till frukostgröten i morse. Kanske målandet/Photoshoppandet av Kingdoms-bakgrunden kan vara gjord av ett svenskt företag?

LilaToster

Själv har jag en Kingdoms kalender som jag naturligtvis inte kunde låta bli att öppna hela på en gång. Det finnaste i hela kalendern måste ändå vara drottningens hår, trollkarlen är även lite fin (allt utom att figuren är gul).  ;D

Tycker att det var väldigt generöst med extrebitar.

Förresten, det är alltid trevlig läsning när det inte står att bitarna är tillverkade i kina.

robban

Citat från: Skafte skrivet 15 December 2010 kl. 22:45
Citat från: Carl T skrivet 15 December 2010 kl. 09:00
Har ni förresten sett att Kingdoms-kalendern har delar gjorda i Danmark, Ungern, Sverige och Tjeckien? Vet någon vad som tillverkas i Sverige? Det kan väl knappast vara något som gjuts eller målas här, eller? Citykalendern har ingenting från Sverige så jag gissar att det knappast rör sig om själva kartongen eller plastinsatsen.

Jag filosoferade över detta till frukostgröten i morse. Kanske målandet/Photoshoppandet av Kingdoms-bakgrunden kan vara gjord av ett svenskt företag?

Jag hörde något om att det skulle vara dom små knivarna som kommer två och två, samt även den speciella kniven till Pop seten som tillvärkades i sverige..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Carl T

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

sweMezza

Hemma har vi två av varje kalender. Jag och äldsta dottern har Castle, min fru (Akki) och yngsta kör city.

Jag vill öppna alla men väntar tills 24 december istället ;). Nästan. Får skäll av dottern: "När öppnade du en lucka på LEGO kalendern sist egentligen?".

Igår var jag sugen på ett tomteskägg, jag måste nog slakta min frus kalender...

mechamike

I år blev det bara en kalender. Castle. Dottern valde bort Lego och ville ha en Pet Shop istället.
Lite synd att Lego inte höll i och fortsatte med Belville kalender. Men den kanske sålde för dåligt?
Vore kul att höra hur Lego resonerat. Positivt är dock att det är två tjejer med i kalendern , de kommer försvinna in i en annan Legohög än Pappas..

AndersI

Citat från: mechamike skrivet 16 December 2010 kl. 13:50
Positivt är dock att det är två tjejer med i kalendern , de kommer försvinna in i en annan Legohög än Pappas..

Det där känns bekant...

Mirandir

På tal om julkalendrar så var jag in på en leksaksbutik idag och samtalet med en ur personalen ledde in på adventskalendrarna och då fick jag höra vad som, åtminstone preliminärt, kommer som kalender nästa år... Åh jösses, kommer den att sälja som smör...  :o
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Stigge72

Hade vi inte redan skrivit om det någonstans, redan? ;)

Mirandir

Mirandir, sist med allt...  :-[
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.