Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Årets julkalendrar!

Startat av Skafte, 01 December 2010 kl. 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

@ Dreadcore: Du är inte den förste och garanterat inte den siste  ;)

@ AndersI: Bra hjälpsida! Tackar för den. Kommer göra livet enklare för mig.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Westberg

Jag köpte en city och en kingdoms som sönerna hade öppnat första luckan på när jag kom hem från jobbet för en stund sen.

Jag tittade igenom innehållet på dom båda kalendrarna och mitt omdöme:

City: Inga speciella figurer eller bitar men en helt okej kalender.

Kingdoms: När det gäller Kingdoms kalendern så är jag besviken... besviken att jag bara köpte en kalender...

AntonYmer

Jag köpte en av varje, men min son ville ha Citykalendern, så jag får väl köpa en till... till mig.

dalle

Köpte en var till mina söner. Sen har jag köpt en till mig själv, och jag öppnade alla luckorna på en gång.  :D (Jag behövde de flesta delarna till en display)

Carl T

Jag och ungarna (2 & 3½) satte oss och öppnade de två första luckorna i båda kalendrarna i morse. Det var uppskattat, och jag hade kul åt att det fanns svärd över till snögubben. Men visst är det väl fånigt att legomoroten är för stor (och bakvänd) för att användas som näsa åt en snögubbe?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

mechamike

Även om näsan blir  krokig så funkar den här!

Teabox

En orange kon som på denna snögubben tycker jag hade passat bra. Eller ingen morot som på förra årets snögubbe.

Ferdik

Citat från: teabox skrivet 02 December 2010 kl. 14:16
En orange kon som på denna snögubben tycker jag hade passat bra. Eller ingen morot som på förra årets snögubbe.

Jag beundrar Lego som lyckas göra snögubbar av olika delar i olika set, från winter toy shop till kalendrarna. Snart kanske den utlimata snögubben är framforskad.  :)

robban

Hur såg snögubben ut i kalendern? har inte city kalendern själv tyvärr
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ras 74

Citat från: robban skrivet 02 December 2010 kl. 17:38Hur såg snögubben ut i kalendern? har inte city kalendern själv tyvärr

Så här ser han ut.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Måns.S

CITY
Det var ju en minifig (barn gissar jag) med svärd i dagens lucka.
Blev förvånad då jag hittade 3 svärd och 2 kepsar. ??? (till en minifig)
Finns det någon tanke med det eller är det extrabitar?
Är det så i alla CITY??

Ferdik

Citat från: Måns.S skrivet 02 December 2010 kl. 20:15
CITY
Det var ju en minifig (barn gissar jag) med svärd i dagens lucka.
Blev förvånad då jag hittade 3 svärd och 2 kepsar. ??? (till en minifig)
Finns det någon tanke med det eller är det extrabitar?
Är det så i alla CITY??

Två svärd och två kepsar här. Förvånad över extrakepsen, förmodligen en miss, men den är ett välkommet tillskott, det är ju den nya.  :)

Tobbe Arnesson

Två svärd och två kepsar här med, bra med barnben för det har jag inga sedan tidigare (om man inte räknar den där SW-gubben som visst var värd pengar).
Blogg: Robotkampen

Skafte

Vad är svärdet i City-kalendern till för egentligen?

Ferdik

Citat från: Skafte skrivet 02 December 2010 kl. 21:35
Vad är svärdet i City-kalendern till för egentligen?

Det är ett leksakssvärd, det kommer dyka upp fler "julklappar" i kalendern.